Weekend Lhee 2021

Samen met stalgenoot Nienke hadden we het plan om mee te doen aan de Rheesttrec die door stal "het Heideveld" zou worden georganiseerd op 20, 21 en 22 augustus.  Helaas, zoveelste keer, gaat dit niet door in verband met de Corona maatregelen. Dus na enig overleg hebben we besloten een weekend Dwingelerveld te doen. We hebben huisjes geprobeerd,  deze zaten vol dat weekend. Gelukkig hadden we beet op vakantiepark Zonnetij in Lhee. Lekker op de camping in mijn nieuwe tent. Kunnen we deze alvast even uitproberen voor mijn week Veluwe in september.

Donderdag 19 augustus 2021

En toen zat de auto vol... en er moet nog zo veel bij in... Koelbox, tas met kleding, zadel, hoofdstel... maar het meeste zit er in. Dus dat wordt nog even puzzelen.  Weet ik gelijk wat ik mee kan nemen als ik op vakantie naar de Veluwe ga in september. Helaas lijkt het weer niet echt mee te gaan werken, dus ook maar warme, droge kleding inpakken.

Vrijdag 20 augustus 2021

Na een ochtend klussen op de manege zitten Nienke om 12.30 uur aan de lunch. Na de lunch gaan we rijden. Onderweg, vlakbij Lhee, komen we in een gigantische bui. Kon haast niks meer zien, zo hard regende het. Voor we naar de camping gaan willen we eerst rijden, de rit die ik de 1e dag van mijn trektocht ook had gedaan. Op de parkeerplaats aangekomen lijkt het weer nog niet beter, dus besluiten we toch 100 meter terug te rijden en eerst naar de camping te gaan. Na ons te hebben gemeld moeten we de paarden uitladen en mogen we achter de camping eigenaar aan lopen. We lopen en lopen en lopen. Ongeveer 5 minuten van de camping ligt het weiland...en wat voor weiland... groot en heel erg groen... de paardjes gaan dan ook direct met de neus aan de grond.

Nu wij nog. We krijgen plek 19 toegewezen op een klein veldje. Ziet er prima uit. Binnen no time stond de tent in de benen en hadden wij onze slaapplek ook klaar.

Na een verkoelend drankje en een blik op het weerbericht, wat er prima uit ziet, besluiten we rond 16.30 uur richting de paarden te gaan en alsnog de rit te maken. Wat was het fijn !

Na de rit de bbq aan en nog even lekker aan de klets. Om 22.00 uur was ik echt knock-out. Lekker op tijd op bed.

Zaterdag 21 augustus 2021

Op zich heb ik prima geslapen ! Eindelijk lijk ik dan mijn ideale camping bed te hebben gevonden: een veldbed met daar op een zelfopblazend matras. Top ! Ik heb wel licht geslapen. Om 7 uur werd ik wakker. Even toiletten en daarna nog even gelezen op bed. Om 7.30 uur ben ik er uit gegaan, en Nienke ook. Na een kop thee hebben we de paardjes gevoerd en daarna zelf ontbeten.

Ook even lunchpakketjes gemaakt. Vandaag staat een rit van 22 km op het programma.

Bij de paardjes aangekomen leek Taar niet helemaal haarzelf. Beetje diarree, wou het bit eerst niet in... tijdens het rijden was ze ook erg twijfelachtig in het begin. Ze liep niet echt lekker. Gelukkig ging het later een stuk beter en hadden we wederom een heerlijke rit. Rond 13.30 uur kwamen we een plekje tegen wat een leuk pauze plekje was.

Ook na de pauze vond Tara het niet nodig haar bit in te doen, dus dan gaan we maar verder met het halster. Dat ging echt verrassend goed ! We kwamen nog langs een Rustpunt waar ijsverkoop was. Een heerlijk yoghurt ijsje gehad allebei. En daarna was het nog zo'n 45 minuten rijden naar ons beginpunt, het weitje van Orlando en Tara.

Om 19.00 uur hebben we een tafeltje gereserveerd bij restaurant de Brink in Dwingeloo waar we heerlijk hebben gegeten. Om 22.00 uur waren we beiden weer compleet aan de latten, dus lekker op tijd ons nest in.

Zondag 22 augustus 2021

Rond 3 uur vannacht kregen we de volle laag regen wat door ging tot een uur of 9.30 uur. Gelukkig heeft de tent het goed doorstaan, helaas moesten we hem wel nat inpakken.  Omdat het weer daarna goed leek besloten we toch nog even een klein ritje te maken. Tara lijkt toch wat last te hebben van haar mond, lijkt haast of er iets vast zit waar ze last van heeft. Mocht ook niet kijken, dus toch maar weer met halster gereden wat verrassend goed gaat ! Ik kijk het nog even aan deze week.

Rond 15.00 uur rijden we het terrein van de manege op. Helaas zit dit geweldige weekend er ook al weer op.